Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Στην φωτιά της Πόλης

ή της İstanbul, καμία σημασία δεν έχει. Σημασία έχει οτι εκεί ο κόσμος είναι στον δρόμο, μέρες τωρα και δέχεται την απίστευτη καταστολή ενός αυταρχικού κράτους. Ανάμεσα στις εικόνες της καταστολής, υπάρχουν εικόνες που ίσως αξίζουν περισσότερο απο τα δακρυγόνα. Είναι εικόνες που δείχνουν το πραγματικό πρόσωπο του διαδηλωτή και όχι αυτό που θέλουν να δείξουν οι διάφοροι Αλαφούζοι, οι Μουρούτηδες κλπ….

Haydi Barikata λοιπόν…

Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

Η ομορφιά δεν έχει έλεος. Δεν την κοιτάζεις, αυτή σε θωρεί και δε συγχωρεί…

Τρικομματική και παληκάρια, γίνονται μαλλιά κουβάρια


In: Εκδοροσφαγεύς

Είναι ο Βενιζέλος τέτοιος άνθρωπος, όπως τον περιγράφουν δεξιά αριστερά οι σύμβουλοι και εξ απορρήτων του Αντώνη Σαμαρά; Είναι “ιδιοτελής”, ”αδίστακτος”, ”υπονομευτής”, ”εκβιαστής”; Είναι από την άλλη ο Αντώνης Σαμαράς “αναλώσιμος” και “ανίκανος” όπως διαβεβαιώνουν πολλοί πως τον περιγράφει ο Βενιζέλος;
Και αν συμβαίνουν τα μισά απ αυτά, πώς μια κυβέρνηση με ανίκανους, αδίστακτους, ιδιοτελείς και ολίγον εκβιαστές λειτουργεί για το καλό της χώρας;
Για να μην νομίζετε πως όλα αυτά που γράφω είναι δημιουργήματα της φαντασίας μου, παραθέτω απόσπασμα από άρθρο του site antinews το οποίο λέει όσα δεν θέλει να πει ο Σαμαράς,αλλά θέλει σίγουρα να τα ακούσουν.Σύμφωνα με τον αρθρογράφο ο Βενιζέλος:
“Με καθαρά ιδιοτελείς όρους, επιλέγει να υπονομεύει συστηματικά και προσπαθεί να εκβιάσει τον ίδιο τον Αντώνη Σαμαρά, υποσκάπτοντας σε οικονομικούς και εκδοτικούς κύκλους των Αθηνών και ασκώντας του σκληρή και λυσσαλέα κριτική στο παρασκήνιο”

SYRIZA -TEK YOL DEVRIM

Του Θ. ΚΑΡΤΕΡΟΥ*
TEK YOL DEVRIM -μόνος δρόμος η επανάσταση, λέει το σύνθημα που απεικονίζει η φωτογραφία του Reuters από ένα τοίχο τηςΚωνσταντινούπολης. Και για να δηλώσει προφανώς εκείνος που το έγραψε την πηγή της έμπνευσής του, έβαλε με μεγάλα-μεγάλα μαύρα γράμματα ως επικεφαλίδα μια λέξη που εμείς στην Ελλάδα την αναγνωρίζουμε αμέσως, έστω κι αν είναι γραμμένη με λατινικούς χαρακτήρες: SYRIZA!

SYRIZA, μάλιστα. Που πάει να πει ότι ακόμα και στην Τουρκία της εξέγερσης, αυτή η ατσούμπαλη λεξούλα κάτι έχει να πει -σε κάποιους τουλάχιστονπου έχουν ανοιχτά τα αφτιά και τα μάτια τους. Κι αυτό το κάτι, πολύ ελληνικό αλλά και πολύ παγκόσμιο όπως φαίνεται, είναι πολύ πιο σημαντικό από τα αγγλικά του Σαμαρά, τα κινέζικα του Παπούλια και τα ρωσικά του Κεδίκογλου. Για κάποιους Γερμανούς πιο σημαντικούς -για μας τουλάχιστον- από τον Σόιμπλε, για κάποιους Γάλλους πιο σημαντικούς από τον Ολάντ, ακόμα και για κάποιους Τούρκους πιο σημαντικούς από τον Ερντογάν. Για όσους καταλαβαίνουν ότι αυτός ο κόσμος πρέπει ν' αλλάξει και βγαίνουν στους δρόμους για να δηλώσουν την απόφασή τους να τον αλλάξουν.

ΕΚΠΟΙΖΩ: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΗΜΕΡΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ


Απαράδεκτα χαρακτηρίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ τα μέτρα για τους ενήμερους δανειολήπτες, επαναλαμβάνοντας ότι «απειροελάχιστο ποσοστό οφειλετών» θα υπαχθεί στις σχετικές ρυθμίσεις.

Συμμετέχοντας στην ακρόαση των φορέων από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το επίμαχο νομοσχέδιο, η ΕΚΠΟΙΖΩ επεσήμανε ότι η πλειοψηφία των δανειοληπτών μένει εκτός των ρυθμίσεων, ζητώντας παράλληλα βελτιώσεις του προγράμματος.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

1. Να υπαχθούν και τα καταγγελμένα δάνεια καθώς και τα προϊόντα καταναλωτικής πίστης
2. Να συμπεριληφθούν στη ρύθμιση και οι μικροεπιχειρηματίες
3. To προνομιακό επιτόκιο να ισχύει για όλες τις εισοδηματικές κατηγορίες και για τους ανέργους η άτοκη περίοδος χάριτος να επεκταθεί σε όλη την τετραετία
4. Τα επιτόκια των καταναλωτικών δανείων και των πιστωτικών καρτών να μειωθούν στο νόμιμο δικαιοπρακτικό επιτόκιο (σήμερα 6,5%)
5. Επέκταση της αναστολής των πλειστηριασμών για όλα τα νοικοκυριά για 3 έτη.

SPD: Η ΜΕΡΚΕΛ ΝΑ ΠΕΙ ΣΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Να πει «την αλήθεια για την Ελλάδα» και για τον κίνδυνο οι γερμανοί φορολογούμενοι να χάσουν μέρος των χρημάτων των πακέτων στήριξης, ζήτησε εκ νέου την Πέμπτη το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) από την γερμανική κυβέρνηση, υπό το φως της έκθεσης-παραδοχής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου περί υποτίμησης των συνεπειών της λιτότητας στην Ελλάδα.

Σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, ο υπεύθυνος των Σοσιαλδημοκρατών για την δημοσιονομική πολιτική Κάρστεν Σνάιντερ κατηγόρησε την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ και τον υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε για ανεντιμότητα προς τους πολίτες εν όψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου, σε ό,τι αφορά το πραγματικό κόστος της ελληνικής διάσωσης.

«ΣΤΟ ΓΥΨΟ» ΟΙ ΠΟΡΕΙΕΣ!


ΤΟ ΠΡ.ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ «ΜΙΚΡΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΩΝ» ΕΣΤΑΛΗ ΣΤΟ ΣτΕ

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΑΡΧΙΚΑ ΦΙΡΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!

Ένα πρώτο βήμα, ώστε να χτυπηθεί συνολικά το δικαίωμα στη διαδήλωση, έκανε η κυβέρνηση μέσα από το «χουντικής» έμπνευσης σχέδιο ΠροεδρικούΔιατάγματος, το οποίο υπέγραψε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας και απέστειλε στοΣυμβούλιο της Επικρατείας.

Το εν λόγω σχέδιο, το οποίο εισάγεται με την μορφή Προεδρικού Διατάγματος ώστε να μην διεξαχθεί καμία συζήτηση στη Βουλή, δίνει την απόλυτη ευχέρεια στον εκάστοτε αστυνομικό διευθυντή, να εκτιμά των αριθμό των συμμετεχόντων σε μιαδιαδήλωση/συγκέντρωση με προφανείς τις δυσμενείς συνέπειες που θα έχει ο κάθε πολίτης στην άσκηση ενός κατοχυρωμένου συνταγματικού δικαιώματος.

Πολύχρονη. σ΄αγαπώ

Σύμβολο στην Τουρκία η «γυναίκα με τα κόκκινα»


Ντυμένη με το κόκκινο, βαμβακερό της φόρεμα, με ένα κολιέ στον λαιμό και κρατώντας μία λευκή τσάντα, θα μπορούσε κανείς να την φανταστεί στον κήπο ενός σπιτιού όπου γίνεται πάρτι. Όμως η φανταστική αυτή εικόνα αλλάζει βίαια, καθώς μπροστά της ένας αστυνομικός με αντιασφυξιογόνο μάσκα την ψεκάζει με χημικά κάνοντας τα μαλλιά της να κυματίσουν στον αέρα.

Η εικόνα της «γυναίκας με τα κόκκινα» κυκλοφόρησε ευρέως στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, έγινε καρικατούρα σε αυτοκόλλητα και πόστερ και τελικά το σύμβολο της γυναίκας διαδηλώτριας στη διάρκεια των συνεχιζόμενων αντικυβερνητικών διαμαρτυριών στην Κωνσταντινούπολη.

«Η φωτογραφία αυτή συμπυκνώνει την ουσία της διαμαρτυρίας», δηλώνει η φοιτήτρια μαθηματικών Έζρα στο Μπεσίκτας, συνοικία κοντά στα στενά του Βοσπόρου, που αποτέλεσε ένα από τα επίκεντρα των διαδηλώσεων αυτή την εβδομάδα. «Της βίας της αστυνομίας εναντίον ειρηνικών διαδηλωτών, του κόσμου που απλώς προσπαθεί να προστατεύσει τον εαυτό του και τις αξίες του».

«Το Ταξίμ είναι η εξέγερση της γενιάς που μεγάλωσε με τον Ερντογάν»


Συνέντευξη του Φώτη Μπενλισόι στο Γιάννη Αλμπάνη

Ο Φώτης Μπενλισόι συμμετέχει στην Αντικαπιταλιστική Δράση, ένα δίκτυο ακτιβιστών που δραστηριοποιείται στα τουρκικά κοινωνικά κινήματα. Παλιότερα υπήρξε στέλεχος του ODP, του κόμματος Ελευθερία Αλληλεγγύη. Τις τελευταίες μέρες συμμετέχει ενεργά στις διαδηλώσεις που, με επίκεντρο το Ταξίμ, συγκλονίζουν την Τουρκία.

1. Θα μπορούσες να μάς δώσεις τη γενική εικόνα των τελευταίων γεγονότων στην Πόλη;

Όπως είναι πια γνωστό, ο αγώνας κατά της μετατροπής ενός πάρκου στη περιοχή του Ταξίμ σε mall και η βία, με την οποία η αστυνομία απάντησε στην προσπάθεια ακτιβιστών να μην επιτρέψουν να κοπούν τα δέντρα εκεί, τις δύο τελευταίες μέρες οδήγησαν σε μια εξέγερση. Η εξέγερση αυτή απλώθηκε σχεδόν σε όλη την Ιστανμπούλ και σε πολλά άλλα αστικά κέντρα, ειδικά στην Άγκυρα και Σμύρνη. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετά μεγάλες διαδηλώσεις σε πάνω από 40 πόλεις. Η αστυνομία αναγκάστηκε να εκκενώσει την πλατεία του Ταξίμ, η οποία εδώ και σχεδόν δύο μέρες πια είναι στον έλεγχο των διαδηλωτών. Εκτός από τις κεντρικές πλατείες σε πολλές συνοικίες της Ιστανμπούλ αλλά και σε άλλες πόλεις, ο κόσμος κατεβαίνει στους δρόμους εκφράζοντας την οργή του, χτυπώτας κατσαρόλες και οργανώνοντας μίνι πορείες. Η έκταση των κινητοποιήσεων, η μαζικότητα και η μαχητικότητα του κόσμου είναι πρωτοφανείς. Μια τέτοια κοινωνική έκρηξη δεν έχει προηγούμενο στην σύγχρονη ιστορία της Τουρκίας.

Α. Λιάκος: Να διαχωρίσουμε τον λόγο μίσους από τον ιστορικό λόγο


Με αφορμή το σεμινάριο με θέμα «Ρατσισμός και Αντιρατσισμός: Ποια πρέπει να είναι η θέση της Αριστεράς», ο γνωστός ιστορικός και καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών,Αντώνης Λιάκος, μιλάει στο Tvxs, για τους όρους «γενοκτονία» και «εθνοκάθαρση» καθώς και για την ποινικοποίηση των ιστορικών απόψεων. «Το πρόβλημα είναι ο λόγος που υποκινεί σε μίσος», σημειώνει σχετικά, τονίζοντας πως πρέπει να διακρίνουμε μεταξύ αυτού και του ιστορικού λόγου. Για το ζήτημα της γενοκτονίας, τονίζει ότι «έχει δημιουργηθεί ένα είδος ορθοδοξίας» και «όποιος αποκλίνει κινδυνεύει». Της Κατρίν Αλαμάνου
«Ο όρος “γενοκτονία” αναφέρεται σε μια πολιτική συστηματικής εξόντωσης ενός ολόκληρου λαού. Είναι νομικός όρος και ως τέτοιος επιφέρει συγκεκριμένες συνέπειες», εξηγεί ο κ. Λιάκος. Το νόημα της εθνοκάθαρσης, είναι «να κάνει εθνικά καθαρές χώρες», σημειώνει.
Αναφερόμενος στις περιπτώσεις εγκλημάτων που έχουν διαπραχθεί σε ιστορικό χρόνο, επισημαίνει ότι «αν αναπτύσσεται μία ρητορική μίσους εναντίον των θυμάτων, φυσικά και θα πρέπει να τιμωρείται ως υποκίνηση σε φυλετικό μίσος», όμως «από εκεί και πέρα, η ελευθερία του λόγου σημαίνει και την ελευθερία του λόγου που δεν μας αρέσει».